מהי אמנות קול בין תחומית?

אמנות קול בין תחומית היא שם כולל ליצירות שמשתמשות במגוון אפשרויות הקול האנושי כחומר אמנותי מתוך גישה אמנותית ניסיונית שחוצה ז'אנרים ודיסציפלינות.

  • זוהי יצירה שחוקרת ובוחנת את הקול האנושי מפרספקטיבה רחבה ובסיסית ככל האפשר: כחומר אקוסטי, כחלק מהדינאמיקה והביטוי הגופניים, כמרכיב בסיסי של שפה ותקשורת, כאירוע במרחב הבין אישי וכביטוי תרבותי ואידיאולוגי של חברה.
  • הפורמט והאסתטיקה של אמנות קול בין תחומית לא מחויבים לז'אנרים קיימים של קול אלא נקבעים על פי תוצאות התהליך המחקרי והיצירתי.
  • שיטות העבודה והגישות האמנותיות של אמנות קול בין תחומית נוצרות מתוך שיח עם תחומים אחרים באמנות ומחוצה לה.
  • הפרפורמר הוא גם היוצר וגם אתר התרחשות העבודה והוא מנהל חקירה עצמית של קולו כמו גם של שאר משאבי המבע האישיים שעומדים לרשותו.
  • לקול שמשוחרר מכבלי ז'אנרים מסורתיים יש את הכוח לחשוף ולבטא צדדים פרטיים וקולקטיביים מודחקים או מודרים, ולהוות בכך כלי לריפוי, לשינוי ולביקורת במישור החברתי, הפוליטי והאישי.
  • האסתטיקה והגישות לקומפוזיציה ולהצבה של יצירות קול בין תחומיות נמצאות בדיאלוג מתמיד עם שינויים והתפתחויות בטכנולוגיות המדיה ובנוף הסאונד העכשווי.
  • אמנות קול בין תחומית איננה ז'אנר אמנותי אולם היא מהווה חלק ממסורות אמנותיות אוונגרדיות, ניסיוניות ובין תחומיות שאפשר למצוא בפורמטים ובמדיה שונים: מיצג, סאונד-ארט, אמנות פלסטית, מוזיקה עכשווית, אמנות ניו-מדיה, תיאטרון, מחול, קולנוע ושירה.
  • אמנות קול בין תחומית שומרת על זיקה לאזורים קוליים והבעתיים שהם טרום אמנותיים, טרום לשוניים ואי רציונאליים כפי שהקול האנושי מתפקד במסורות קוליות קדומות ועממיות, בפולחן ובקולותיהם של תינוקות וילדים.
חדש אצלנו

אירועים קרובים ומסלולי לימוד

צרו איתנו קשר

צרו קשר

לקבלת עדכונים על פעילויות חדשות ולמידע נוסף: 

אנחנו ברשת

סינפסה בפייסבוק

אינטגרציית קול בתנועה

כשאני שרה, אני יודעת

היה זמן שהצלילים התחילו להגיע אלי. זרמו דרכי קולות מוסיקליים,  שירה אינטואיטיבית. זו הייתה חוויה מאוד עוצמתית, תחושה שהצלילים מעבירים לי אינפורמציה. לא  מנטלית, לא

קול בתנועה – ארכיאולוגיה של גוף-נפש

"קול בתנועה הוא תהליך אשר משקם את הקשר האורגני הראשוני בין הגוף והקול ומחזיר את הפעמה המוסיקלית הטבעית של הגוף, הפעמה אשר עליה זורמת החיוניות היצירתית הראשונית ביותר. כאשר חוזרות המערכות לפעימת זרימתן הטבעית, מתאפשר לנפש ביטוי של עולמה המסתורי, הבלתי מילולי, דרך שפת התנועה והקול".

עצמי אותנטי ומוסיקליות

"עצמי אותנטי" כחוויית הבעה גופנית "לעיתים מזומנות מחווה של התינוק נותנת ביטוי לדחף ספונטני. מקור המחווה הוא העצמי האמיתי, והמחווה מעידה על קיום עצמי אמיתי

גל התנועה – חזרה לתנועה הטבעית

"גל התנועה" הינו אחד המושגים היסודיים בתהליך הריפוי בקול / טיפול בקול ובתנועה בשיטת "אינטגרציית קול בתנועה". אנו מתרגלים ומעירים מחדש את זרימת גל התנועה לאורך עמוד