תכנית הכשרה למורים ומלווי תהליכי ריפוי יצירתי 2012-13

 התוכנית מיועדת למטפלים מכל תחומי הטיפול, תומכות לידה ומיילדות, אנשי מקצוע בתחום לימוד דרך גוף (מורים לטכניקת אלכסנדר, פלדנקרייז וכ'ו)אנשי מקצוע בתחום השירה והתנועה ובאופן כללי לאלו שהם בעלי ניסיון בהוראה, הנחייה או טיפול ורוצים לרכוש כלי נוסף להכשרתם המקצועית.

אין צורך בניסיון קודם בעבודה עם קול.

 דרישות  קבלה לתוכנית:

השתתפות בשתיים מתוך שלוש סדנאות מבוא.

ראיון אישי עם המנחה, הגשת קורות חיים.

 הערות חשובות :

  1.  במקרים מיוחדים, לתלמידים שיראו מתאימים, תהיה אפשרות להשלים את ההכשרה בשנה אחת.
  2.  יש אפשרות ללמוד רק שנה אחת כמסגרת לתהליכים אישיים בלבד. במקרה זה תינתן תעודה המציינת לימודים של שנה ולא תעודת הכשרה.

דרישות התוכנית :

  1. נוכחות ב-90% מימי הלימוד.
  2. התחייבות לתרגול יומי  בן 20-30 דקות ביסודות השיטה.
  3. מהסמסטר השני  – התחייבות לתרגול בקבוצות קטנות במהלך השבוע.
  4. סטאג' של 12 מפגשים פרטיים או קבוצתיים במהלך השנה השנייה.
  5. במהלך השנה השנייה הגשת תרגילים קצרים בכתב בהתאם לנושאים שיינתנו על ידי המורים.
  6.  במהלך השנה השנייה עבודת מחקר אישית בסדר גודל של 4-6 עמודים.

התכנית מחולקת ל-3 שלבים :

  1. סדנאות מבוא  -לצורך היכרות עם שיטת העבודה ובירור התאמה של התלמיד/ה להנחיה בשיטה זו. חובת השתתפות ב-2 סדנאות מבוא לפחות.
  2. שנת לימודים ראשונה– תהליכים אישיים והפנמת יסודות השיטה אל תוך המערכת האורגנית ברמות הפיזית, רגשית, מנטאלית, רוחנית. פיתוח כלים והרחבת מנעדים קוליים-תנועתיים. (ראו פירוט בהמשך)
  3. שנת לימודים שנייה– מוקדשת לניסוח אישי של תהליכי הנחייה וטיפול בשיטה תוך כדי תרגול הנחייה בקבוצות, הנחייה פרטנית, סטאג', כתיבת עבודה מחקרית-עיונית.

תעודות :

בסיום שלב הסדנאות תינתן תעודה המציינת סיום שלב הסדנאות.

בסוף שנת הלימודים הראשונה תינתן תעודה המציינת סיום לימודי שלב  א' בתוכנית ההכשרה.

בסוף שנת הלימודים השנייה תינתן תעודת מנחה ומלווה תהליכי ריפוי יצירתי באינטגרציית קול בתנועה.

תעודת מנחה  בכיר תינתן לאחר 4 שנים מתום תקופת הלימודים וזאת בהתאם להתקדמות אישית בהנחיה וצבירת שעות אימון נוספות במסגרת בית הספר בתוכניות המשך מתקדמות או כאסיסטנטים בתוכניות ההכשרה החדשות.

  מתכונת התוכנית :

1.סדנאות מבוא.

בשלב זה  נעשה היכרות עם התרגול הבסיסי של יסודות שיטת העבודה ברמה חוויתית ראשונית וכן נטעם מחלקים שונים הקשורים לעבודה המתקדמת יותר. (ראו תכני שנה ראשונה )

 2.שנת לימודים ראשונה :

נתרכז בתהליכים אישיים הספציפיים להיכרות והפנמה גופנית-חוויתית של עקרונות השיטה ובראש וראשונה חידוש הקשר עם המוסיקליות הגופנית האורגנית, הריתמוס הטבעי והזרימה של חיוניות יצירתית.

*חיבור אורגני בין נשימה-תנועה-קול. גל התנועה בגוף וחשיבותו למערכת של זרימה תנועתית ואנרגטית , לתנודה,לפעימה ולשחרור מדפוסי נשימה העוצרים את החיוניות הטבעית.

*העקרונות הפיסיקליים של נשימה והפקת קול.

*הכרת מרכיבי הקול, הרחבת מנעדי הקול, חקירת הפקות קוליות מגוונות.

 *פיתוח שפה של תנועה- קולית מגוונת המאפשרת הרחבת הביטוי של הנפש דרך מגוון רחב של איכויות, גוונים, מקצבים ומבנים מוסיקליים פנימיים.

* דימויים ויזואליים, דימויים ווקאליים, דימויים תנועתיים- השפה המסתורית של התת מודע.

* הכרת שבעת המרכזיים האנרגטיים העיקריים (צ'קרות) ועבודה התפתחותית-אנרגטית באמצעות מדיטציות קוליות.

* עבודה התפתחותית המאפשרת חזרה ותיקון בתוך שלבי האבולוציה של התנועה והקול מהעובר ועד לשלב העמידה

*חשיפת המוסיקליות הטבעית ואיתה הדחף לתת ביטוי מוסיקלי-פיזי לפירוק וטעינה של תכני גוף ונפש המביעים עצמם באמצעות קצבים, מקצבים ומלודיות.

*לימוד והבנת חוקי טבע מוסיקליים הבאים לידי ביטוי יומיומי בגוף, בנפש , בתקשורת האישית והבינאישית (הדהוד, תמיכה, הרמוניה ודיסהרמוניה, טעינה-פריקה, ניגודים, שיקופים, רב קוליות וכ'ו)

*עבודה עם מגע המעודד העמקת הנשימה , שחרור הקול, תנודתיות מערכת הנוזלים בגוף.

*הכרת המונחים הבסיסיים בשיטה : אימפולס, טרנס, עבודה הכרתית,עשייה ואי עשייה, מרחב של שקט, חלוקת תשומת לב, יצר-יצירתיות-יצירה ,קשר וקשב פנים חוץ, פעימה, גל, תדר, תנודה,אינטואיציה,שדה רטט, דימויים, מוסיקליות אורגנית, נוכחות, גיבוי פנימי , מסעות קוליים ועוד.

תכנים מוסיקליים :

*פיתוח שמיעה.

* רפרטואר  שירה עממית.

*פיתוח קצב.

* שירי ריפוי אישיים.

*מעגלי אלתור.

*אמנות המופע והאימפרוביזציה ככלי להעצמה וריפוי.

לימודים תיאורטיים : התיאוריה של שיטת קול בתנועה.

 לימוד בנושא  הריפוי בקול ובשירה לאורך ההיסטוריה בתרבויות שונות ולפי אמונות שונות, היכרות ברמה תיאורטית עם שיטות נוספות של ריפוי בקול.

3. שנת לימודים שניה :

שנה זו תתמקד בניסוח  של התלמיד את עקרונות השיטה כפי שהופנמו אצלו, תוך כדי דיאלוג בין המשך האימון האישי לבין התפתחות כמנחה ומלווה תהליכי ריפוי יצירתי בקבוצות ובהנחיה אישית.

הנחיית קבוצות :

נתמקד בפוטנציאל היצירה הקבוצתית והתהוות אורגנית ועמוקה של תהליכים קבוצתיים.  אלה נתמכים בפיתוח הקשבה פנימית, הקשבה לאחר(ת), נוכחות, ויכולות שיקוף ועדות בזוגות, שלשות, ובכל הקבוצה גם יחד.  המשתתפים לומדים לקבל ולכבד את קולו הפנימי, הבלתי-מילולי של האחר, ובהמשך גם להדהד אותו, לתת לו תמיכה, לאלתר איתו, כך שהשירה נעשית פשוטה וקרובה.  הקבוצה משמשת מראה ושיקוף לפרט, ומעצימות הן את אפשרויות היחיד והן את אפשרות היחד, ומפתחת את היכולת הקבוצתית והפרטית ליצור, להכיל ולתת עדות לנוכחות וליצירה של כל פרט.

העבודה כולה נעשית דרך אמצעים, מבנים ומושגים מוסיקליים.

הנחייה פרטנית:

התייחסות לצורך ולרצון הספציפי של הפונה ,עבודה עם כל הכלים שנרכשו במהלך הקורס לצורך יצירת "מסע" אישי בעל אופי יצירתי ומוסיקלי אשר במהלכו יחשפו ויקבלו ביטוי עוד רבדים של הנפש במטרה לאפשר מימוש הפוטנציאל האישי בדרך של יצירתיות וחיוניות.

סדנאות אורח : משתתפי תוכנית ההכשרה ישתתפו במהלך השנה ב-3 סדנאות אורח :

סדנת שירה צוענית עם אידה קלארובה מצ'כיה אשר תתקיים ב-4-6 לאוקטובר, חוהמ'ס.

סדנת קערות טיבטיות עם אברהם בן אור (יום אחד)

סדנת צלילים עיליים עם שיר סופר. (יום אחד)

שתי הסדנאות האחרונות תתקיימנה בימי הלימוד הקבועים לתוכנית מראש.

ימים, שעות ותאריכים:

שנת הלימודים הראשונה תתחיל באופן חגיגי עם סדנה של שירה צוענית עם אידה קאלרובה מצ'כיה (פרטים באתר סינפסה). הסדנה תתקיים בחול המועד סוכות 4-6 לאוקטובר 2012 .

 יום הלימודים הראשון יתקיים ב-23 לאוקטובר. שנת הלימודים תסתיים בסוף  יוני 2013.

שנת הלימודים הראשונה כוללת:

 31 ימי לימוד ארוכים בימי שלישי של השבוע. שעות הלימודים : 10:00 – 17:00

8 ימי לימוד בימי שישי פעם בחודש-מורה אורח.

 4 ימי אינטנסיב לסיכום השנה בסוף יוני.

סה'כ : 43  ימי לימוד בשנה. (לא כולל סדנה בת 3 ימים עם אידה קלארובה)

 סה'כ : 320 ש'א בשנה.

הטבות לתלמידי התוכנית : 50% הנחה על סדנאות חוץ המתקיימות במסגרת אינטגרציית קול בתנועה . כניסה ללא תשלום לסדנאות העשרה הניתנות לקהל הרחב בהנחיית סמדר אימור ורותי רבינס.

תוכנית מפורטת של ימי הלימוד הכוללת גם השתתפות של מורים אורחים תשלח למתעניינים בתוכנית ההכשרה.

חופשות :

חופשת סוכות : 4/10/2012

חופשת חנוכה :  13/12/201

חופשת סמסטר: 1/2/2013-6/3/2013 (במקביל לחופשת האוניברסיטאות )

חופשת שבועות :16/5/2013

חדש אצלנו

אירועים קרובים ומסלולי לימוד

צרו איתנו קשר

צרו קשר

לקבלת עדכונים על פעילויות חדשות ולמידע נוסף: 

אנחנו ברשת

סינפסה בפייסבוק

אינטגרציית קול בתנועה

כשאני שרה, אני יודעת

היה זמן שהצלילים התחילו להגיע אלי. זרמו דרכי קולות מוסיקליים,  שירה אינטואיטיבית. זו הייתה חוויה מאוד עוצמתית, תחושה שהצלילים מעבירים לי אינפורמציה. לא  מנטלית, לא

קול בתנועה – ארכיאולוגיה של גוף-נפש

"קול בתנועה הוא תהליך אשר משקם את הקשר האורגני הראשוני בין הגוף והקול ומחזיר את הפעמה המוסיקלית הטבעית של הגוף, הפעמה אשר עליה זורמת החיוניות היצירתית הראשונית ביותר. כאשר חוזרות המערכות לפעימת זרימתן הטבעית, מתאפשר לנפש ביטוי של עולמה המסתורי, הבלתי מילולי, דרך שפת התנועה והקול".

עצמי אותנטי ומוסיקליות

"עצמי אותנטי" כחוויית הבעה גופנית "לעיתים מזומנות מחווה של התינוק נותנת ביטוי לדחף ספונטני. מקור המחווה הוא העצמי האמיתי, והמחווה מעידה על קיום עצמי אמיתי

גל התנועה – חזרה לתנועה הטבעית

"גל התנועה" הינו אחד המושגים היסודיים בתהליך הריפוי בקול / טיפול בקול ובתנועה בשיטת "אינטגרציית קול בתנועה". אנו מתרגלים ומעירים מחדש את זרימת גל התנועה לאורך עמוד