יעל כהן סקלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

התפתחות אישית ויצירתית דרך קול ותנועה
מפגש קולי אישי שיביא לצמיחה אישית ואומנותית מוסיקלית

מפגש אישי בקול בתנועה | טיפול רגשי במוסיקה וקול | פיתוח קול בגישה ייחודית | ליווי תהליכי יצירה | יוגה ומדיטציה קולית | פיתוח קול טיפולי

קצת עלי:

שמי יעל כהן סקלי. לאורך שנים אני עוסקת  בחקירה עצמית – אישית, קולית ותנועתית וביצירה והבעה בקול ומוסיקה. לאורך השנים עברתי משא ארוך בין שיטות שונות של עבודה עם קול, תנועה, נפש, מודעות עצמית ויצירה. המסע החל מלימודים ברימון במגמת קול ועבר דרך "אינטגרציית קול בתנועה", הוראת מוסיקה, הוראת יוגה, טיפול במוסיקה, פסיכותרפיה והלאה.

ראשיתו של מסע זה בחוויה מאוד סוגרת של עבודה עם קול, בשיעורי פיתוח קול, שהיתה חד מימדית, נוקשה ולא מאפשרת יצירתיות. המשכו של המסע במפגש המכונן עם שיטת "אינטגרציית קול בתנועה" של סמדר אימור הנפלאה, שפתחה בפני דלת לעולם עשיר ויצירתי של עבודה עם קול, גוף נפש ומה שביניהם. דרך עבודה קולית זו חוויתי את הקשר הבלתי נפרד בין הקול הגוף והנפש, נחשפתי למוסיקליות אינסופית שנובעת מתוכי וליצירתיות אדירה שלא ידעתי בכלל שיש בי. גיליתי צבעים מגוונים ואינסופיים בקול ונחשפתי לשלל פנים ודמויות בנפש.

המשא המרפא והמפרה הזה גרם לי לרצות לתת את המתנה שקיבלתי, דרך העבודה עם קול, תנועה ונפש, לעוד אנשים, מה שהביא אותי להעמקת הידע והכלים גם בתחום הנפש והטיפול, בלימודי טיפול במוסיקה ובהמשך בלימודי פסיכותרפיה. בהמשך יכולתי גם לחזור ללימודי פיתוח הקול ממקום חדש, עמוק ושלם יותר. מצאתי אילו גישות בתחום מאפשרות חופש יצירתי וגמישות והתמקצעתי בשיטת "לב הקול" של ארמת ארנהיים.

העבודה שלי במפגשים בקול מפגישה את העולמות, בהם התמקצעתי לאורך השנים ומגבשת אותם לכדי משהו שלם ורב מימדי: 

  • שיטת "אינטגרציית קול בתנועה" (הסמכה כמנחה בשיטה וניסיון ההנחיה במסלולי ההכשרה בסינפסה, בקבוצות אחרות ובמפגשים אישיים)
  • טיפול רגשי במוסיקה ופסיכותרפיה (תואר שני ועוד)
  • פיתוח קול (הכשרה בגישת לב הקול, תעודת הוראה במוסיקה ועוד)
  • תנועה, אימפרוביזציה ויוגה (הכשרה להוראת יוגה לאוכלוסיות רגילות ומיוחדות ועוד)
  • הוראת מוסיקה (תואר ראשון ותעודת הוראה)
  • שיטת "ווייס דיאלוג" לעבודה עם דמויות פנימיות (ניסיון בעבודה בשיטה)
  • מדיטציה ודימיון מודרך (ניסיון והכשרה בגישות שונות)

הכשרה וניסיון

מטפלת רגשית במוסיקה וקול (תואר שני), מטפלת מוסמכת בשיטת "אינטגרציית קול בתנועה", מורה למוסיקה וקול (תואר ראשון ותעודת הוראה),מורה מוסמכת לפיתוח קול בגישת לב הקול, מורה מוסמכת ליוגה, במהלך הכשרת מטפלים כפסיכותרפיסטית, זמרת יוצרת ובוגרת בית הספר רימון למוסיקה.

בעלת ניסיון של יותר מעשור בעבודה עם אוכלוסיות מגוונות, כגון: 

  • מתבגרים וצעירים בשנות העשרים והשלושים, שחיפשו לגלות לעומק את זהותם, לבטא את עצמם, להתמודד עם חסמים וקשים רגשיים, לגבש כיוון ולעסוק ביצירה.
  • אנשים, שחיפשו יותר מקום לעצמם, יותר ביטוי אותנטי ויצירתי ויותר אפשרות לתקשורת עם עולמם הפנימי ועם העולם בחוץ.
  • אנשים שרצו תמיד לשיר אבל חשבו ש"אין להם את זה" או התביישו.
  • אנשים שהרגישו שיש להם יכולות מוסיקליות, קוליות או יצירתיות ורצו להתפתח בתחום.
  • מוסיקאים או רקדנים, שרצו למצוא חיבור עמוק ורב מימדי יותר למוסיקה ולגוף, לצד פיתוח הכלים האומנותיים.
  • יוצרים, שחיפשו לעבוד על השירים שלהם – הגשה, העמקת החיבור לשיר והשראה ליצירה.
  • אנשים עם הפרעות נפשיות (בעברי מטפלת גם בבי"ח אברבנל)
  • ילדים ונוער עם קושי רגשי.
  • ילדים על הספקטרום האוטיסטי (בעברי מטפלת גם בגני תקשורת)

המפגשים בקול עובדתים על מספר רבדים בו זמנית:

רובד מקצועירובד אישירובד יצירתי תקשורתי
מפגש עם היכולות הקוליות, המוסיקליות והגופניות:מפגש עם העולם הפנימי: תכנים פנימיים מודעים ולא מודעים, דמויות פנימיות ומרחבי הגוף:מפגש עם הנביעה היצירתית וביטויה, תוך דיאלוג עם החוץ, עם האחר ועם דפוסי קשר:
פיתוח קול ושיפור היכולות הקוליות, הגופניות והמוסיקליות בשירה ואלתור.משא מרפא ויוצר התפתחות ושינוי, לתוך עצמי.הלחנת שירים ואלתור בקול ותנועה, בדיאלוג עם פסנתר, עם קול שני ועם קהל.

הרבדים הללו מתקיימים בו זמנית, מהדהדים זה בזה, קשורים זה לזה ומשפיעים זה על זה. המעבר בין שימת דגש על זה או אחר דינאמי והוא קורה באופן טבעי, בהתאם למה שעולה בתהליך. יחד עם זאת, ניתן לבחור לשים דגש על אחד הרבדים מראש ולהתמקד בו. בהתאם לכך אני מציעה גם מפגשים שבהם מושם דגש מובהק על רובד אחד, יותר מהשאר:

אלה הם סוגי המפגשים:​

שיעור פיתוח קול  טיפול במוסיקה וקול  ליווי תהליכי יצירה בקול בתנועה  יוגה ומדיטציה קולית  פיתוח קול טיפולי לנוער – טיפול רגשי  
הרחבת יכולת השירה והביטוי הקולי, כדרך להגיע לביצוע כנה ועוצמתי של שירים, כדלת לנפש ולגוף וככלי להתפתחות במישור האמנותי ובמישור האישי.עבודה עם הקול, הגוף, הנשימה הדמיון והשיחה, במטרה ליצור תנועה ושינוי פנימי וחיצוני, לבטא את העולם הפנימי וליצור תקשורת אמיתית וכנה בין החלקים השונים בנפש ובינינו לבין העולם בחוץ.תהליך אישי, לחיפוש הנביעה היצירתית הפנימית והפיכתה ליצירה אומנותית מתקשרת: הלחנת שירים, אלתור קולי, יצירה תנועתית, אימפרוביזציה בתנועה, פרפורמנס, הופעה בימתית.מפגשים חווייתיים, המתמקדים במפגש בין קול, גוף ורוח ובחוויה העצמתית של יוגה, מדיטציה ודמיון מודרך, תוך שימוש בקול.הרחבת יכולת השירה, והביטוי הקולי, כדלת לנפש ולגוף, ככלי להתמודדות עם קשיים רגשיים, חברתיים, תקשורתיים ופיזיים, וככלי להעצמה אישית, ביטוי עצמי יצירתי ופיתוח יכולות מוסיקליות וקוליות.

יצירת קשר

פרטים נוספים אפשר לראות באתר: https://mifgashkoli.com
מוזמנים לפנות אלי לעוד מידע ולקביעת מפגש אישי:
יעל כהן סקלי
טלפון: 054-8110106
מייל: yael.kolpnimi@gmail.com

אינטגרציית קול בתנועה

חזרה למוזיקליות אורגנית

מאמר של סמדר אימור מתוך החוברת "מחול עכשיו" אתחיל בנימה אישית המנסה להתחקות אחר אותה קריאה פנימית, אינטואיטיבית, אשר הובילה אותי אל הדרך בה התפתחה

קול בתנועה – ארכיאולוגיה של גוף-נפש

"קול בתנועה הוא תהליך אשר משקם את הקשר האורגני הראשוני בין הגוף והקול ומחזיר את הפעמה המוסיקלית הטבעית של הגוף, הפעמה אשר עליה זורמת החיוניות היצירתית הראשונית ביותר. כאשר חוזרות המערכות לפעימת זרימתן הטבעית, מתאפשר לנפש ביטוי של עולמה המסתורי, הבלתי מילולי, דרך שפת התנועה והקול".

עצמי אותנטי ומוסיקליות

"עצמי אותנטי" כחוויית הבעה גופנית "לעיתים מזומנות מחווה של התינוק נותנת ביטוי לדחף ספונטני. מקור המחווה הוא העצמי האמיתי, והמחווה מעידה על קיום עצמי אמיתי

גל התנועה – חזרה לתנועה הטבעית

"גל התנועה" הינו אחד המושגים היסודיים בתהליך הריפוי בקול / טיפול בקול ובתנועה בשיטת "אינטגרציית קול בתנועה". אנו מתרגלים ומעירים מחדש את זרימת גל התנועה לאורך עמוד