התכנית השנתית: העצמי היוצר-התפתחות תודעתית יצירתית בכלים של קול ותנועה 2024-25

שמחים להודיע על פתיחת ההרשמה לתכנית השנתית 

2024-25

העצמי היוצר-התפתחות תודעתית יצירתית בכלים של קול ותנועה

קול-תנועה-תודעה-יצירה-ריפוי-פרפורמנס-ריטואל

בהנחיית סמדר אימור ומורים אורחים

[הדס גלעד (סדנת כתיבה), צילה זן בר-צור (טקסי מעבר), ד"ר ורד אביב (נוירודאנס)]

התכנית מתקיימת במושב עופר ובקיבוץ נתיב הל"ה

ההרשמה נסגרה

כל אחד מאתנו הוא ישות יצירתית ויוצרת. בכל אחד מאתנו קיים הצורך להביא את קולו לעולם, לחלוק את העולם
הפנימי העמוק ביותר עם עדים בעלי עיניים טובות. על מנת להיות היוצרת של חיי, אני מבקשת לדעת מי אני,
מה הוא הקול המהותי שלי, איזו דרמה מתחוללת בין הקולות הרבים והשונים בתוכי, חלקם הגדול, אינם שלי.
יש בי צורך להכיר את הפצעים הראשוניים סביבם נרקמו חלקים מאישיותי המתגוננת, הנמנעת.
סביב חלקים אלו התפתח השריון השרירי המגן עלי מפני העולם אך בו זמנית מונע את החיוניות היצירתית,
את כוחות החיים, את הזרימה המסונכרנת עם תבונת החיים האורגניים.

תכנית הלימודים היא מחקר מעבדתי מעמיק על הקשר בין תודעה ויצירה אותנטית. הקשר העמוק בין ריפוי
ליצירתיות וליצירה. הקשר בין ריטואל לפרפורמנס, פרפורמנס כריטואל מרפא. הפרפורמר היוצר כשמאן-מרפא,
השדה הקולקטיבי.

אנו חוקרים את השדה הקבוצתי כמיכל לתמיכה, לצמיחה, למפגש עם כל חלקי הנפש, לריפוי ותיקון של התקשרויות
ראשוניות שלא היו מטיבות, לכינון ארגון פנימי חדש, זורם ויצירתי.

 קול ותנועה הם הכלים האמנותיים, ההתפתחותיים והתרפוייטים, בהם אנחנו משתמשים לצורך תהליכי חקר וביטוי
של העצמי היוצר.  

————————————————————————————————


תכנית הלימודים מתרחשת בפורמטים שונים:

– פעימות של פעם בחודש, יומיים או שלושה.

– בונוס: הצטרפות לשיעור שבועי בזום.

-אפשרות להוסיף גם קורס ליווי, הנחייה ומתודולוגיה (זהו קורס נפרד, יינתן בהנחה של 50% לתלמידי תכנית הלימודים השנתית).

 

גוף העבודה הסדנאית של התכנית:

4 פעימות בנות יומיים- ימי חמישי ושישי.

3 פעימות בנות 3 ימים- ימי חמישי, שישי ושבת.

סה"כ 7 חודשי לימוד- נובמבר 2024 עד יוני 2025.

שעות: חמישי   14.00-21.00

            שישי   8.00-14.00

בפעימות של שלושה ימים מתחילים ביום חמישי ב- 16:00 ומסיימים ביום שבת ב-17:00.

פעימות של שלושה ימים הן ריטריטים הנמשכים גם אל תוך הלילה ויש לקחת זאת בחשבון.

בונוס הצטרפות לשיעור שבועי בזום ללא תשלום:

ימי ראשון 19:00-20:00 בבוקר החל מה- 3.11 – פותחים שבוע בהתכוונות מדיטציה קולית-תנועתית.
[שיעור זה פתוח להרשמה לקהל הרחב ואתם מוזמנים להצטרף ללא עלות].

פרטים על הקורס השבועי בזום  בלחיצה כאן

למעוניינים להצטרף לקורס הנחייה וליווי של הפרקטיקה – לחצו כאן לפרטים נוספים.

סה"כ כ- 180 שעות אקדמיות בתכנית (כולל השיעור השבועי בזום).

 

לינה: (מומלץ מאוד להישאר ללון במתחם אם אפשרי).

אפשרויות ומחירי הלינה בורטיגו בכפר בקיבוץ נתיב הל"ה (מודולות של לילה אחד):

לינה משותפת בסטודיו על מזרונים: 60 ש"ח למזרון (לא כולל מצעים).

חדר ליחיד: 165 ללילה.

חדר לזוג: 250 ללילה.

סה"כ יש 3 חדרים עם מיטה זוגית, 5 חדרים עם שתי מיטות יחיד בכל חדר.

אפשרויות ומחירי הלינה בסטודיו טשרניחובסקי במושב עופר (שני לילות):

לינה בסטודיו על מזרון: 140 ש"ח לשני לילות.

לינה בחדר לשניים (מיטות נפרדות): 380 ש"ח לשני לילות.

לינה בחדר לבד: 700 ש"ח לשני לילות.

לינה בסלון של הצימר: 220 ש"ח לשני לילות (לא מומלץ).

אין צורך להתחייב לכל השנה. אפשר בכל מודולה להחליט מחדש!

 

אוכל:

אנחנו מתארגנים לארוחות משותפות עם אוכל שכולם מביאים. תמיד יש שפע וגם תמיד אוכל משובח !!!!

במודולות הקצרות תינתן ארוחת ערב מבושלת על ידי השפית של ורטיגו בכפר (כלולה במחיר תכנית הלימודים).
לשאר הארוחות נדאג בעצמנו.

הצצה למרחב הסטודיו במשק טשרניחובסקי במושב עופר בלחיצה כאן

הצצה למרחב הסטודיו בורטיגו בכפר בקיבוץ נתיב הל"ה בלחיצה כאן


תאריכי המפגשים:

28-29/11 (חמישי-שישי) ורטיגו 

26-27-28/12 (חמישי עד שבת) עופר

23-24/1  (חמישי-שישי) ורטיגו

20-21-22/2  (חמישי עד שבת) עופר

20-21/3  (חמישי-שישי) ורטיגו

24-25-26/4  (חמישי עד שבת ) עופר

29-30/5 (חמישי-שישי) ורטיגו

סה"כ 17 ימי לימוד.

סה"כ 153 ש"א.

וירטואלי:  20 מפגשים של בונוס תרגול שבועי באורך שעה אחת אשר ילוו את התכנית הסדנאית החל מה-3.11.

סה"כ: 27 ש"א וירטואלי.

סה"כ כל שעות התכנית השנתית: 180 ש"א


מורים אורחים:

ד"ר צילה זן-בר צור חוקרת תרבויות במרכז אסיה, מלמדת באקדמיה, מנחה טקסי מעבר לנשים ומחברת ספרי שירה.

הדס גלעד משוררת, סופרת, עורכת שירה ומורה לכתיבה יוצרת.

ד"ר ורד אביב אומנית, חוקרת גוף ותנועה ודוקטור לחקר המח, הפועלת בממשק שבין אמנות ומדע, מחקריה עוסקים
בזיקה שבין אמנות ומוח ומתמקדים בעיקר בתפיסה של תנועה וריקוד.
ורד הייתה חברת סגל בבצלאל ובאקדמיה למוסיקה
ולמחול בירושלים, שם היא יסדה ועמדה בראש תכנית הלימודים לתואר שני בכוריאוגרפיה ובביצוע במחול.


על תוכן ומהות תכנית הלימודים:

במהותנו אנחנו יוצרים. מרגע לרגע אנו יוצרים את סיפור חיינו. סיפור חיינו נוצר מתוך גבולות
התפיסה שלנו, גבולות התודעה. כאשר אנו לומדים את האופן בו התפיסה שלנו מגבילה את
החופש היצירתי אנחנו בדרך למימוש אותנטי של הדרך שלנו בעולם.

אנרגיית החיים זורמת ויוצרת דרכנו ובאמצעותנו. כאשר אנחנו מפנים את הדרך לביטוי מלוא
הפוטנציאל של אנרגיית החיים אנחנו בנוכחות המיטבית שלנו.

אנרגיית החיים היא תנועת רטט, העולם כולו רוטט, משמע יסודות העולם כולו הם צלילים הם מוזיקה.  
מוזיקליות היא המהות הראשונית שלנו. אנחנו נולדים עם גוף-נפש-רוח אשר מבטאים עצמם בצורה
ראשונית באמצעות קולות, קצבים, מקצבים, מחוות גוף.

המהות הראשונית שלנו היא אותנטית, ספונטנית, אורגנית. במהלך השנים מתהוות קליפות על אותה
מהות, על אותם כוחות חיים יצירתיים והם נחסמים. בתהליך אותו אנחנו עושים בתוך השדה הקבוצתי,
מתגלה הקול הראשוני שלנו, הנביעה הפשוטה של אנרגיית חיים.

באמצעות הפתיחה של הביטוי הגופני-קולי מתקלפות אט אט הקליפות המכסות את הצליל הפשוט
שהוא העצמי היוצר. אנחנו מורידים אט אט את הקליפות של האישיות, מה שמתגלה זו המהות, ואותה
מהות היא רטט ואותו רטט הוא צליל ולאותו צליל אנחנו נותנים ביטוי בקולנו. אנחנו שרים את המהות
הכי ראשונית של עצמנו ונזכרים במי אנחנו.

באמצעות הגוף הקולי משתקפת הנפש, הרוח, משתקפים כל אותן רמות תודעה רחבות בהן מתגלים
עולמות הסוד, עולמות החלום.

במרכז הגרון, האזור ממנו מופק הקול, נמצא מרכז הביטוי היצירתי, זה המרכז אותו נרפא.
באמצעות שחרור הקול אני משחררת דפוסים עתיקי יומין של השתקה חברתית, השתקה נשית, השתקה
גברית, השתקה רגשית. בתהליכי ריפוי עדינים אני מחזירה לעצמי את הזכות על הקול שלי במובן הרחב
ביותר.

 

תהליך התרגול:

התרגול ב"אינטגרציית קול בתנועה" מציע לנו לפתח דרגות עמוקות של תשומת הלב, להרחיב את איברי
ההקשבה שלנו על מנת נהיה מסוגלים לשמוע ולהרגיש רטטים ותנודות בעלי אופי עדין במיוחד.
אלו מרחבי השקט בהם מתהווה הנסתר, שם נמצא הצליל לפני היותו נשמע, שם מתהווה הפעולה לפני
היותה נראית בעולם הפיזי. זהו מרחב ההתהוות של הנביעה, הרטט שלפני הרטט, הידיעה שלפני המחשבה.

העבודה הקולית והתנועתית היא אימון פיזי-אנרגטי. מתקיים תהליך עמוק ויסודי של ריכוך, הרפיה, שחרור
ונשימה מלאה עד לרמת התא. הויברצייה העדינה, אך תקיפה, מנערת כל חסימה, חודרת את הרקמות,
מניעה את מערכות הנוזלים המהוות כ-70 אחוז מגופנו. מתחילה זרימה תנועתית עדינה כמעט בלתי נראית
לעין, אשר לאט לאט מאפשרת התרככות מערכת השרירים, הקלה של מתחים המצטברים על מערכת העצבים
וכתוצאה מכך תנועה חופשית יותר של השלד ושינוי בכל מערך הנשימה והיציבה.

הגוף נעשה "עביר" יותר לאנרגיות עדינות, עביר לנשימה, עביר לצליל. ככל שהגוף מתרכך ונפתח, נפתחים
עוד ערוצי זרימה תנועתיים ואנרגטיים. ההסכמה המנטלית להתרווחותו של הגוף, להרפיה של מערכת השרירים,
להעמקתה של הנשימה היא הסכמה עמוקה להוויה נוכחת שאיננה יכולה להתקיים אלא במצב של שמיטה,
התמסרות לחיבור וזרימה אשר להם חיים עצמאיים, חוכמה ויידע עתיקים. זוהי הסכמה "להילקח" על ידי כוחות
אורגנים טבעיים, לתת לגוף, לתנועה ולקול, להיות מורי דרך ולנהל דיאלוג מעמיק עם התודעה הערה

כאשר מתאפשרת הרפיה מאחיזות, הגוף הופך לכלי המסוגל להעביר דרכו תדרים ברמות שונות, ללא חסימות
ובזרימה תנועתית ואנרגטית המאפשרת את היצירתיות האותנטית ואת הריפוי הטבעי. אותה הרפיה, אותה
אי-עשייה מאפשרת שחרור אימפולסים חיים המקבלים ביטוי מיידי ובלתי אמצעי, דרך השפה העשירה של סמלי
תנועה, קול ושירה, מבנים מוסיקליים המתהווים ברמות שונות של הגוף, הנפש והרוח. זרימת האנרגיה החיה
מאפשרת לתנועתיות הטבעית הגופנית להתרחש, כמו ניעור פנימי עדין היא משחררת תדרים קוליים ממקומות
שונים בגוף. דימויים וזיכרונות הטמונים בכל תא ותא מקבלים ביטוי קולי-מוסיקלי.

בשלב הראשון זהו כעין פינוי, שחרור אנרגטי של מקומות חסומים, חסרי תנועה וחסרי חיות. בשלב הבא,
מתאפשר לגוף להפוך לכלי לביטוי תנועות הנפש והרוח. לאחר שלב ביטוי התכנים האישיים, מזדכך הגוף-כלי,
באופן שמהדהד דרכו את הטרנסצנדנטי, את אוניברסאלי ומספר את סיפור האדם והעולם.
באמצעות התנועה והקול עוברים סיפורים אישיים, סיפורים אוניברסאליים, ארכיטיפים מיתיים הטמונים עמוק
הן בתת מודע האישי והן בתת מודע הקולקטיבי. זהו ידע העובר בצלילים באמצעות האדם השר.
ידע על המבנית הבסיסיים של היקום, על תבניות הצליל של כל הקיים.

• ~ • ~

שירי ריפוי אישיים נוצרים באופן טבעי כאשר נוצרת אינטגרציה וחיבור בין מערכות גופניות. האינטגרציה
מהדהדת עם חוקי העולם, מחזירה את האדם להיות חלק מפעימה אוניברסאלית ונשימה גדולה, חלק מתבונה
יצירתית אורגנית המתקיימת כבסיס של איזון וריפוי. באופן טבעי ייווצרו התדרים הנחוצים על מנת לחולל
הדהוד במרכזים אנרגטיים ולאפשר פתיחת ערוצים נוספים.

הניצוץ החי – האימפולס, הוא דחף כוחות החיים המבקשים לעבור דרכנו. אנחנו רוצים לאפשר לפעימת החיים
להדהד בגוף, על גבי הפעימה זורם הצליל – היא נשמת הצליל.

ידע – אינפורמציה מסוגים שונים מגיע בצורת מבנים קוליים ותנועתיים. לרגש יש ביטוי פסיכו- פיזי, עוד לפני
שהוא נחווה כרגש. התבונה הטבעית של הגוף והקול מאפשרת טרנספורמציה ואיזון מערכות ברמה התת-מודעת.
לכן לאפשר לזרימה להתרחש, למקצבים להשתנות, לעולמות להתגלות.

רצף של אימפולסים חיים מקבלים ביטוי בשירה המתהווה ברגע, בזמן הווה. רצף של אימפולסים חיים מקבלים
ביטוי מוסיקלי הם אינם בעלי "משמעות" במובן הרגיל. הם מעבר למשמעות בשני צידי הסקאלה: מצד אחד
הם ראשוניים כמו הטבע החיה, התינוק. מצד שני הם ראשוניים כמו תחושת האין סוף, האין, הריקות, המקור
של הדממה והצליל. אין להם משמעות והסבר מעבר להיותם הם, ממשיים, נוכחים במלואם, גוף צלילי.
תחושת הזרימה האין סופית של נביעת הצליל מתוך הגוף ההופך לכלי נגינה נותנת משהו מתחושת הנצח,
תחושת העונג שבהיות כלי דרכו מתגשמים צלילים שונים ומשונים, מספיקה לעצמה, מספקת עצמה.
חוויית השטיפה הצלילית הזו היא ריפוי עמוק ואינטגרטיבי של גוף-נפש ורוח.

התרגול נוגע בשורשי החוויה האנושית הבסיסית, הקדם מילולית והקדם תרבותית. במהלך התרגול אנחנו
מתנסים במעברים בין מצבי תודעה שונים, מצבי טרנס המאפשרים את שחרור התודעה משליטת המיינד.
באמצעות התרגול מתאפשר לאינפורמציה המגוונת הרשומה בגוף (סומאטית), ביטוי קולי-תנועתי רחב:
מקולות ראשוניים ועד עבודה מוסיקלית ספונטנית ואותנטית, המארגנת דימויים פנימיים, זיכרונות, תחושות,
מצבי גוף-נפש מופשטים, לתוך דימויים קוליים ומבנים מוסיקליים וקצביים.

** "אינטגרציית קול בתנועה" פותחה בידי סמדר אימור במהלך עשרים וחמש שנות חקירה.
השיטה שואבת
את השראתה ממקורות מגוונים: מגישות מערביות ומזרחיות לחקר התנועה והפרפורמנס,
תפיסות עולם
בודהיסטיות ודאואיסטיות, מקורות בפסיכולוגיה המערבית (ויניקוט בעיקר…) המשלבות
גישות ממוקדות
מיינדפולנס, (גישת האקומי) עם גישות ופרקטיקות טרנספורמטיביות מתחום הריטואלים
השמאניים
(במיוחד עבודתם של מוד רובר ויז'י גרוטובסקי בהקשר זה).

יסודות הפרקטיקה:

מונחים בסיסיים בפרקטיקה: עצמי מוזיקלי, מוזיקליות אורגנית, אינטליגנציות אורגניות, אינטליגנציה
קולית-גופנית, אוטוביוגרפיה קולית רשומה בגוף. כולם  אלו הם מונחים המנסים לתאר את אותו הדבר
שאיננו ניתן לתיאור מהיותו המסתורין הגדול של נפש ורוח האדם המקבלים ביטוי באמצעות שפה
קולית-תנועתית.

אנחנו מתרגלים ומתבוננים על: נשימה, רטט, פעימה, גל התנועה, אימפולסים, הנכחה גופנית, קרקוע,
תנועה התפתחותית, תקשורת לא מילולית, הדהוד, שיקוף, מיינדפולנס, פנים-חוץ, קשר עם העצמי
המוסיקלי, קשר עם הנפש המיתית, 4 מעגלי קשר ונוכחות בעולם.

כלים לשכלול השפה: הכרת מרכיבי הקול והרחבת אפשרויות השפה: ווליום, טון, טקסטורות, גוונים,
תיבות תהודה בגוף, דינמיקה, זרימה, אנרגיה, קצב. כל אלו באים לצורך פיתוח אפשרויות מגוונות
ושכלול השפה הקולית-תנועתית באופן המאפשר הבעה רחבה ועשירה של מצבי גוף-נפש וביטוי
לחלקים מרובים של האישיות.

חטיבות הלימוד:

  1. יסודות העבודה: פעימה, גל התנועה, צירים, תמיכה, אדמה, מרחבים פנימיים ומרחביים חיצוניים
    התכנסות-התרחבות.
  2. העצמי המוסיקלי: סיפור הנפש המוסיקלית, הראשונית. שחרור הקול האותנטי.
  3. שפת הדימויים והחלום: שפת התת מודע, כיצד חולמים בצלילים, השער אל היצירתיות.
  4. דמויות פנימיות: התיאטרון הפנימי. ריבוי קולות. דמויות מנוגדות ומשלימות. האני המודע.
  5. להיות בקשר: אני –אתה, אינטימיות, תחומי משחק חופפים, מובחנות, נפרדות, אחדות,
    3 מרחבי התייחסות,
    חוץ-פנים, הדהוד, שיקוף, ליווי, תמיכה, השתתפות, התמסרות.
  6. ריטואל של מעגל ריפוי: מסעו של היחיד בתמיכת השבט.
  7. התהוות היצירה הקבוצתית-כיצד נוצרת יצירה קבוצתית תוך כדי אימפרוביזציה במרחב. כיצד מתרחבת הקשבה,
    כיצד נעשות בחירות, כיצד אנו פועלים בשדה הקבוצתי על מנת לתמוך, להשתתף, להתמסר או לשנות.
    מהי הפעולה המדוייקת בכל רגע נתון עבור היצירה הקבוצתית הנוצרת ויחד עם זאת לאימפולסים האישיים,
    מהי האינטליגנציה היצירתית הקבוצתית, מתי היא נכנסת לפעולה? מה גורם לנו לפעול ?
    האפשרות לבחור ולהיבחר בו זמנית.
  8. מעגלי אילתור – מבנים שונים.
  9. יצירות קטנות – פרוייקטים אישיים או בקבוצות קטנות של יצירות קוליות-תנועתיות.
  10. מחוץ לסטודיו: עבודה בטבע

מטרות התכנית:

* התמקדות בתהליך אישי חוויתי, יצירתי וטרנספורמטיבי, הנוגע בחוויות ליבה טרום מילוליות ומתוך כך יכול
להתרחש
תיקון וריפוי של אזורים פגועים ומושתקים.

* העצמת הנוכחות והקול האישי בכל תחומי החיים.

* אינטגרצייה בין עולם פנימי למציאות חיצונית, יכולת לתאם קצבים ומקצבים לתנועה זורמת וחסרת מאמץ
של שהייה בעולם.

* פתיחת מרחב מאפשר ביטוי של כל חלקי הנפש ויצירת אינטגרצייה.

* הפנמה גופנית של עקרונות הגישה, תוך היכרות עמוקה עם האפשרויות התרפויטיות והטרנספורמטיביות של הקול.

* רכישת כלי תרפויטי רב-עוצמה, הניתן לשילוב גם בתהליכי טיפול ע"י פסיכותרפיסטים ואנשי מקצועות הגוף-נפש.

* פתיחת ערוצי ביטוי יצירתיים ויישומם בכל תחומי החיים.

 * העמקת החוויה של האדם היצירתי ושכלול האפשרויות האמנותיות – פרפורמטיביות.

אוכלוסיית יעד:

התכנית פתוחה לכל מי שמעוניין לעבור תהליך אישי חוויתי בשיטה באמצעות הפרקטיקה. כמו כן למטפלים, אנשי
מקצועות גוף-נפש, אנשי מקצוע, אמנים בתחום השירה, התנועה והמשחק, ולבעלי ניסיון בהוראה, הנחייה או טיפול
הרוצים לרכוש כלי נוסף להכשרתם המקצועית.

תהליך ההכשרה מיועד לאפשר למטפלים לשלב את העבודה בשיטה בתוך מהלכי טיפול דרך הבעה קולית-תנועתית
אותנטית,
מגוונת ומדויקת. כמו כן לאפשר לאמנים ופרפורמרים מכל התחומים להעמיק ולשכלל הן את אמנותם והן
את יכולותיהם כמנחים ומורים.

 

תנאי קבלה:

– השתתפות ביום פתוח לתכנית.

– ראיון אישי עם סמדר אימור בזום.

– הגשת מכתב כוונות וקורות חיים.

– העברת דמי הרשמה מבעוד מועד

 

דרישות התכנית:

– נוכחות והתנסות במפגשים (מינימום 80% מהמפגשים).

– קריאת חומר ביבליוגרפי.

– הגשת תרגילים אשר ניתנים בין מודולה למודולה, בעיקר בנושאי יצירה.

– תרגול אחת לשבוע במסגרת השיעורים המקוונים.


שיטת הלימוד:

התרגול מתרחש בתוך מגוון הקשרים התייחסותיים: מעבודה אישית בחלל קולי משותף, דרך עבודת זוגות ועד
עבודה
קבוצתית רבת-משתתפים. אנו מזמינים אל המרחב את כל מה שרוצה לעלות ולקבל ביטוי באותו רגע,
באמצעות הגוף
והקול, ולומדים לנוע בגמישות בין ביטוי עצמי והקשבה לאחר, בין החלטות ובחירות מודעות,
לבין התמסרות אל תהליך
של אינטליגנציה אורגנית, המתהווה מעצמו (עשייה ללא-עשייה), כאופנים משלימים
של נוכחות יצירתית. 

העבודה הקולית-תנועתית מזמנת מצבים חוזרים ונשנים של "טראנס קל", משחק (PLAY, Winnicott) וזרימה
(FLOW, Csikszentmihalyi), והופכת מצבי תודעה מיוחדים אלו לנגישים ומוכלים יותר במסגרת העצמי
האינטגרטיבי.

התרגול הוא הזמנה לאמונות יסוד ודפוסים מעכבי צמיחה וחיות, להתחיל לנוע לכיוון של ביטוי יצירתי, חופשי
ושלם של
כל חלקי הנפש.

 

מחירים:

(כוללים: הצטרפות לקורס מקוון ללא תשלום של שעה בשבוע- 20 מפגשים, 17 ימי לימוד בסטודיו (ביחד 180 ש"א),
מורים אורחים, ארוחת שף חמה וצמחונית בכל מודולה קצרה).
תינתן גם הנחה של 50% ממחיר קורס הנחייה ומתודולוגיה.

10,400 ש"ח (כולל מע"מ) בהרשמה מוקדמת עד 30/8/24.

מתחילת ספטמבר המחיר הוא 11,300 ש"ח (כולל מע"מ).

דמי הרשמה: 15% משכר הלימוד (יורד משכר הלימודים).

תלמידי שנה ג' והלאה: 9,600 ש"ח בהרשמה מוקדמת עד 30/8/24 (מתחילת ספטמבר: 10,300 ש"ח).

אפשר לשלם ב- עד 10 תשלומים בכרטיס אשראי/ביט/צ'קים.

 

דמי ביטול:

כל ביטול לאחר תחילת הלימודים – תשלום של 40% משארית שכר הלימוד.

כל ביטול שבועיים לפני תחילת הלימודים  – תשלום של 30% משכר הלימוד.

במקרה ביטול עד חודש לפני תאריך תחילת הלימודים, יוחזרו דמי הרשמה בניכוי
של 250 ש"ח הוצאות טיפול.

 

חדש אצלנו

אירועים קרובים ומסלולי לימוד

צרו איתנו קשר

צרו קשר

לקבלת עדכונים על פעילויות חדשות ולמידע נוסף: 

אנחנו ברשת

סינפסה בפייסבוק

אינטגרציית קול בתנועה

כשאני שרה, אני יודעת

היה זמן שהצלילים התחילו להגיע אלי. זרמו דרכי קולות מוסיקליים,  שירה אינטואיטיבית. זו הייתה חוויה מאוד עוצמתית, תחושה שהצלילים מעבירים לי אינפורמציה. לא  מנטלית, לא

קול בתנועה – ארכיאולוגיה של גוף-נפש

"קול בתנועה הוא תהליך אשר משקם את הקשר האורגני הראשוני בין הגוף והקול ומחזיר את הפעמה המוסיקלית הטבעית של הגוף, הפעמה אשר עליה זורמת החיוניות היצירתית הראשונית ביותר. כאשר חוזרות המערכות לפעימת זרימתן הטבעית, מתאפשר לנפש ביטוי של עולמה המסתורי, הבלתי מילולי, דרך שפת התנועה והקול".

עצמי אותנטי ומוסיקליות

"עצמי אותנטי" כחוויית הבעה גופנית "לעיתים מזומנות מחווה של התינוק נותנת ביטוי לדחף ספונטני. מקור המחווה הוא העצמי האמיתי, והמחווה מעידה על קיום עצמי אמיתי

גל התנועה – חזרה לתנועה הטבעית

"גל התנועה" הינו אחד המושגים היסודיים בתהליך הריפוי בקול / טיפול בקול ובתנועה בשיטת "אינטגרציית קול בתנועה". אנו מתרגלים ומעירים מחדש את זרימת גל התנועה לאורך עמוד